יו"ר ש"ס דרעי: "הכוונה היא להישאר בעזה במשך שנים"

המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי: "הכוונה היא להישאר בעזה במשך שנים"

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אריה דרעי, בראיון סוער הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן בהתייחסות נרחבת לכל הנושאים שעל סדר היום. על הילולת ה'בבא סאלי': "ההילולא היא אתגר בכל שנה ועל אחת כמה וכמה השנה". על המלחמה בעזה: "אני יכול לומר שהאיום שהיה לפני שמחת תורה כבר לא קיים היום". ועל הדיון בהאג: "הרוצח קם על הקורבן"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ש"ס אריה דרעי התראיין הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ופתח בהתייחסות להילולת ה'בבא סאלי' זצ"ל שתחול במוצאי השבת הקרובה: "ההילולא היא אתגר בכל שנה ועל אחת כמה וכמה השנה. אני משבח את שר הדתות ומשרדו שעשו עבודת קודש בהכנת המקום. הרבה שנים המקום היה צריך שיפוץ עמוק ועכשיו הוזרמו הרבה כספים לשם כך".

דרעי סיפר כי: "כאשר הבבא סאלי הגיע לישראל – מצב היהדות הספרדית היה הכי קשה בהיסטוריה. גם גשמית וגם רוחנית. והוא עשה שינוי גדול מאוד ודאג שימונו רבני ערים בכל מקום. כל הרבנים מכל העדות שיחרו לפתחו. הוא ביטל הרבה גזירות קשות, ואנחנו בטוחים שגדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהן. שיתפלל עבורנו ויושיע אותנו". עוד אמר בעניין זה: "אני קורא לכל המשתתפים בהילולא להישמע להנחיות".

ולגבי המלחמה: "המטרה העיקרית של המלחמה שנכפתה עלינו היא להסיר את האיום מרצועת עזה באופן אמיתי. היום כולם מבינים עם מה יש לנו עסק. 550 ק"מ של מנהרות ועשרות אלפי לוחמים. אף מדינה בעולם לא התמודדה עם כזה דבר".

לדבריו: "אני יכול לומר שהאיום שהיה לפני שמחת תורה כבר לא קיים היום, אבל אנחנו חייבים להמשיך ולוודא שהחמאס לא יתחמש שוב ויחזור לאיים עלינו. הכוונה היא להישאר ברצועת עזה בכוחות גדולים במשך שנים עד שנהיה בטוחים שהאיום הוסר וראשי החמאס כבר לא יהיו".

עוד אמר: "כל מי שמדבר על להעביר את האוכלוסייה למקום אחר והחזרת ההתיישבות היהודית גורם נזק אדיר ליו"ש, מעורר שוב את כל הנושא הפלסטינאי ללא צורך. ראינו היום בהאג איך הם מנצלים כל אמירה. חכמים היזהרו בדבריכם".

ולסוגיית היום שאחרי: "הניהול האזרחי של הרצועה הוא גם סוגיה לא פשוטה. מדינות ערב ואחרות יצטרכו להשקיע הרבה כסף בשיקום הרצועה וגם מצרים תצטרך לקחת הרבה יותר אחריות. כל משפט מיותר של ח"כים ושרים גורם נזק רב".

דרעי התייחס לעצרת התפילה בכותל המערבי ואמר: "אני מברך את מארגני התפילה המרגשת אתמול בכותל. ראינו מה זה נשיאה בעול ומחויבות לפדיון שבויים. עכשיו למדתי בזוהר הק' שכל השערים בשמים ננעלו חוץ משערי דמעה, רק זה נשאר לנו".

בעניין החטופים אמר: "אין יום שאנחנו לא מתעסקים בעניין החטופים. צריך לזכור שמשפחות גולדין ושאול חיכו 9 וחצי שנים לאות חיים, אנחנו מתעסקים עם אויב אכזר מאוד. אם נסיים את המלחמה לפני החזרת החטופים נמתין הרבה שנים עד לעסקה. אם יש סיכוי לשחרר אפילו חטוף אחד בעסקה – צריך להותיר פתח, גם בתמורה למחירים כמו הפסקת אש ושחרור אסירים כבדים. אבל אין שום עסקה שתוביל לסיום המלחמה".

על הדיון בהאג: "היו דיונים ארוכים של ימים במשרד המשפטים ובמל"ל אם אכן לשלוח נציגות להאג. אני לא מכיר את השיקולים אבל אני סומך על ההחלטה. אם מאשימים את ישראל ברצח עם ויש לנו את כל ההוכחות להפריך את זה – אנחנו לא יכולים לשתוק. אם יינתן צו ביניים להפסקת הלחימה – זה יכול לגרור סנקציות קשות ממדינות המערב ואפילו לעצור את תמיכת ארה"ב".

קרעי הביע את תמיהתו ואמר: "הרוצח קם על הקורבן, אותם אלו שביצעו את הזוועות בשמחת תורה מאשימים אותנו שאנחנו לא מספיק נזהרים לא לפגוע בחפים מפשע".

דרעי התייחס לעוצמת הלחימה ואמר: "עד לפני מספר חודשים צה"ל לא פינה אפילו אוהל שהחיזבאללה הקים על הגבול בלבנון, וכעת, לפי הפרסומים בעולם אנחנו רואים מה צה"ל עושה בלבנון ובעזה, אבל צריך לזכור את מגבלות הכוח. ישראל היא לא מעצמה. צריך לזכור את המחדל שחווינו".

ובתגובה לטענות למניעים פוליטיים בניהול המלחמה: "מתחילת המלחמה אני מבלה עם נתניהו והשר גלנט ובקבינט יותר ממה שביליתי בבית. כל ההחלטות מתקבלות במקצועיות וענייניות. אין שום מניעים פוליטיים בקבלת ההחלטות. אני שמח שגנץ וסער ואייזנקוט מבינים את גודל האירוע וממשיכים את חברותם בממשלה"

לסיום אמר: "השבוע חזרתי מלוויית אחד חללי צה"ל היישר לקבינט, ושם הבעתי את המסר ששמעתי בלוויה: הלוחמים בטנק יושבים באחדות מלאה, הם מבקשים מההנהגה את הכוח להילחם ע"י האחדות בעם"

האזינו



0 תגובות